Marketing

Contact opnemen Bel ons: 0342 42 35 45

Marketing stelt de behoefte van de klant centraal. De aankoop van jouw product of dienst gebeurt in een aantal stappen. Dit noemen wij de klantreis. Door de klantreis goed in kaart te brengen verhogen wij de kans dat de aankoop bij jou en niet bij de concurrent plaats vindt. De klantreis bestaat uit de volgende stappen die in bijgaand schema worden weergegeven.


Als de website en alle inspanningen gericht zijn om aan de behoefte van de klant te voldoen, volgt vanzelf het rinkelen van de kassabel. Een eenvoudige boodschap, maar complex om het te realiseren. Daarom werken wij vanuit een bedrijfskundige achtergrond en denken wij verder dan alleen een plaatje en een praatje. We kunnen online marketing gemakkelijk koppelen aan social marketing en offline marketing.

Online marketing

Bij ons begint online marketing met een goede analyse van de doelgroep, klant, klantsegment, klantengedrag en zoekgedrag op internet op basis van zoekwoorden. Daarna volgt een evaluatie en strategiebepaling. Pas dan gaan we aan de uitwerking denken.

Als de strategie helder is en de doelen zijn bepaald gaan we aan de slag met het maken van een opzet voor een nieuwe applicatiesoftware, webshop of website. Het maken van een wireframe is onze eerste stap om samen af te stemmen hoe de opzet moet worden. Zijn we het er samen over eens dan gaan we de ‘look&feel’ bepalen. In de daaropvolgende stap presenteren wij het complete werk en hebben bovendien een helder en duidelijk verhaal hoe je geld kunt verdienen aan de applicatie, website of webshop die wij hebben ontwikkeld bij Aurora Online.

SEA

Wij richten Google Ads effectief in, waardoor het één van de meest rendabele marketingkanalen kan worden voor je website of webshop. Zoekmachines veranderen voordurend de spelregels. Daarom is het van belang om goed op de hoogte te zijn en in te kunnen spelen om de beste resultaten te krijgen.

SEO

Wil je zoekresultaten realiseren, dan is het enorm belangrijk om goede content en waarde op te bouwen voor je websitepagina’s.
Echter, wordt vaak het technische onderdeel van SEO vergeten. Het is heel belangrijk dat de techniek van je website in orde is, zodat je een goede invulling kunt geven aan je SEO-werkzaamheden. Als de techniek niet op orde is, kan je nog zoveel inspanningen verrichten op het gebied van content verrijking en linkbuilding, maar dit zal dan niet het gewenste resultaat hebben.

SEO begint met een goede technische basis

Alles wat niet met de inhoud van de website heeft te maken valt onder de technische kant van SEO. Het is de basis om de bezoeker een snelle en technische vaardige website te laten ervaren. Snelheid en de structuur kunnen daardoor een positief effect hebben op de bezoeker en op de ranking bij de zoekmachines zoals Google en Bing. Zo kunnen wij met behulp van Google Search Console onder andere kijken of alle pagina’s van je website geïndexeerd worden door Google en analyseren we de snelheid van je website. Op basis van deze punten stellen wij een rapport op met verbeterpunten voor de techniek.

SEO content

Het plaatje en praatje helpt om goed gevonden te worden. Door een analyse te maken van de woorden waarmee in een zoekmachine wordt gezocht, kunnen we gerichte teksten schrijven. De juiste zoekwoorden vermelden in de juiste sfeer en hoeveelheid. Maar we beginnen natuurlijk door goed vast te stellen welke boodschap je wilt overbrengen.
Wij helpen je graag bij het inzichtelijk maken van belangrijke zoektermen voor jouw websitepagina’s, zodat bezoekers antwoord vinden op hun vraag. Hierbij analyseren we ook de huidige posities in de zoekresultaten van de betreffende zoekwoorden. Dit maakt het gemakkelijker om bijvoorbeeld de concurrentie op een zoekwoord in te schatten. Op basis van de juiste balans tussen zoekvolume, ranking, concurrentie en relevantie worden uiteindelijk de focus zoekwoorden bepaald voor jouw pagina’s. Zo zie je dat we eerst denken en dan doen. Maar dan gaan we ook voor het beste resultaat met elkaar.