Copywriting

Contact opnemen Bel ons: 0342 42 35 45

Teksten schrijven is tijdrovend werk dat het beste door specialisten uitgevoerd kan worden. Als ondernemer heb je creatieve vertalers van jouw boodschap nodig, want teksten kunnen je website maken of kraken.

Bij het schrijven van teksten voor een website hanteer je andere spelregels dan voor het schrijven van een ‘gewone tekst’, want Goede web-teksten zijn doorslaggevend voor het succes van je webshop. Allereerst omdat een goede tekst je bezoeker prikkelt en aanzet tot actie. En ten tweede zorgt een sterke productomschrijving er voor dat je hoog scoort in zoekmachines zoals Google en Bing. Naast een betere vindbaarheid en hogere conversie zorgt goede copy voor het juiste gevoel en een positieve beleving van je merk.


Waar wij op letten bij Copywriting?

1. Voor wie schrijf je die tekst
2. Hoe origineel zijn de teksten
3. Zijn de juiste zoekwoorden gekozen
4. Het belangrijkste boven aan
5. Niet te weinig en niet te veel tekst
6. Mooie opmaak en leesbaarheid van de teksten, met tussen kopjes
7. Het juiste lettertype en lettergrootte om de aantrekkelijkheid van het lezen te vergroten
8. Verbeter steeds de teksten aan de hand van feedback
9. Simpel en eenvoudige schrijfwijze.
10. Daag de lezer uit tot actie


Het communicatieproces in 4 stappen.

Stap 1: Aandacht
Teksten, foto’s moeten op een positieve manier de aandacht trekken en vasthouden.

Stap 2: Interesse
Als je de aandacht hebt getrokken is de volgende stap om de lezer te interesseren in je dienst of product.

Stap 3: Drang
Eenmaal geïnteresseerd in jouw product of dienst wil je goede argumenten aandragen die de drang om een aankoop stimuleren.

Stap 4: Aktie
De laatste stap moet de kassabel laten rinkelen. Vergeet daarom nooit de ‘call to action’ te plaatsen. Alle stappen moeten leiden naar het in actie komen van de bezoeker van de website of webshop.

Het is een eenvoudig ezelbruggetje als je bovenstaande stappen linkt aan de opera A.I.D.A. Maar dat is natuurlijk is voor de klassiek ingestelde mens. Deze formule werkt voor alle communicatie uitingen zowel bij offline of online marketing-communicatie.